zaterdag 21 juli 2012

Bacardi Legends - Superior Maple Cup

Geschiedenis
De klassieke Bacardi cocktails vormden een belangrijke inspiratiebron voor Margaux Smet van de Antwerpse bar SIPS bij het bedenken van deze cocktail die het tot de internationale finale van de Bacardi Legacy Cocktail Competition schopte. De verfijnde zoete smaak van esdoornsiroop maakt van de Superior Maple Cup een unieke cocktail. De kumquats zorgen ervoor dat de subtiele citrussmaak perfect in evenwicht is met de zoete esdoornsiroop. De smaak van Bacardi Superior maakt van deze cocktail de perfecte klassieke cocktail, door toevoeging van een scheutje Bénédictine krijgt de cocktail een verrassend extraatje en een heerlijke nasmaak.

Benodigdheden
- 4 Kumquats
- 6 cl Bacardi Superior
- 3 cl limoensap
- 2 cl Esdoornsiroop
- 1 cl Benedictine



Bereidingswijze
Muddle 3 kumquats in een mixing glas.
Voeg de Bacardi Superior, het limoensap, de esdoornsiroop en de Benedictine toe.
Shake met veel ijs in een Boston Shaker.
Giet de inhoud door een zeef in een cocktailglas.
Werk af met twee halve kumquats op een tandenstoker. 



Zoals jullie kunnen zien, gebruikte ik een sinaasappel in plaats van kumquats. Om een of andere mij onbekende reden vind je dit nochtans zomers vruchtje enkel gedurende de wintermaanden in de winkels. De smaak van kumquats kan je vergelijken met een zure sinaasappel. Gebruik dus best een net niet rijpe sinaasappel als vervanging. 

Beoordeling
Jum jum jum. Deze cocktail mocht ik al proeven op de PR-days van Pravda en boy, it is good. Het smaakt zoals een sinaasappel frisco. Maar dan voor volwassenen. Mijn favoriet uit de reeks! 



2 opmerkingen:

  1. http://cocktailnation.wordpress.com/2012/02/07/margaux-smets-van-de-sips-maakt-beste-cocktail-volgens-de-bacardi-legacy-finale/

    lees dit om te beginnen, los van het feit dat heel de research me veel geld, tijd, zweet en inzet gekost heeft, heeft het deze dienster die niet ééns deelnemen mocht gewonnen met een ex vriend / vriend in de jury en leveranciers aan huis + vrienden aan huis id jury ... Cocktail blijkt haar meesters creatie te zijn en om 5 na 12 ingezonden te zijn .... kan het nog goedkopere reclame voor een reeds wereldwijd bekende bar en "mixologist" betekenen ? ... haar deelname is niet als bar - vrouw cocktail maker, ze is een bevestigd dienster in deze zaak , iedere klant , alsook ik nu na het lezen van dit artikel, en m'n bezoekje daaropvolgend, heb dit in éér en geweten kunnen bevestigen, misschien wel de énige persoon vergeleken met deze in kwestie ... dank u Legacy conspiracy .... dit staat zelfs volledig los van de smaak van de cocktail dit is wedstrijdvervalsing en reclame omkoperij ... ben ik als kleine garnaal met lelijk gezicht niet tegen opgewassen .... ik creëerde m'n cocktail weliswaar zelf en voor niets .... dit moet ik gezegd hebben , en mag thans volgend jaar niet meedoen ... hoi hoi hoi .... zal ik maar dankzij hen een andere branche gaan delven ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hetgeen je hier schrijft, klopt, kan ik snappen dat je teleurgesteld ben. Ik wil erop wijzen dat mijn eigen beoordelingen eerlijk zijn. Als ik iets lekker/leuk/mooi vind, dan zeg ik dat. Vind ik iets vies/stom/lelijk, dan zeg ik dat ook. En deze cocktail vind ik gewoon très jum, hoe deze ook tot stand is mogen komen.

      Verwijderen