zaterdag 16 juni 2012

Bacardi Originals - Air Mail

Geschiedenis
Waar de Air Mail juist vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Het recept van deze elegante jetset cocktail duikt voor het eerst op in Esquire’s “Handbook for Hosts” uit 1949. De Air Mail is een elegante mix tussen de French 75 en de Honey Bee.


Benodigdheden
- 2 cl Bacardi Reserva
- 1 cl Limoensap
- 1 cl honingsiroop
- Champagne



Bereidingswijze
Meng de Bacardi Reserva, het limoensap en de honingsiroop in een shaker.
Giet in een champagneglas.
Vul aan met Champagne.



Beoordeling
Dit is een erg gemakkelijke cocktail om te maken en oogt chique. Jammer genoeg zal het geen favoriet van mij worden, want ik vind champagnecocktails altijd een zonde van de Champagne. Champagne is dan ook mijn allerliefste drankje ooit! Geef me een coupe en ik ben happy. 

Wat ik vooral raar vond aan dit recept is dat er nergens ijs aan te pas komt + er wordt niet verduidelijkt dat de Champagne gekoeld moet zijn. Ik heb de bubbels toch maar koud gezet, want cocktails maken met champagne is één ding, champagne drinken op kamertemperatuur gaat me nu net een stap te ver.

De smaak? Eh,... zoals ik al zei, zonde van de Champagne. Ik ga dit zeker eens uittesten met cava want de combo Bacardi Reserva x limoen x honing was wel jum!

Cheers!
Next one up: Original Bacardi Piña Colada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten