zaterdag 19 mei 2012

Bacardi Legends - Bacardi Cocktail

Geschiedenis
Helaas werken niet alle bartenders volgens de regels van het vak. Heel uitzonderlijk gebeurt het dat een barman zich aan de duistere kant van de mixology begeeft en op slinkse wijze een minder kwalitatieve rum gebruikt in een Bacardi Cocktail. In de jaren ’30 werd deze slinkse praktijk ontdekt in het New Yorkse Barbizon-Plaza Hotel. Het hotel werd voor de rechter gedaagd en die bepaalde in 1936 dat een Bacardi Cocktail steeds met Bacardi Rum gemaakt moet worden en zo geschiedde. Het recept van de Bacardi Cocktail is het enige cocktailrecept ter wereld dat bij wet beschermd is.

Benodigdheden
- 5 cl Bacardi Superior
- 2 cl Limoensap
- 1 cl Grenadine





Bereidingswijze
Vul een cocktailglas met gecrushed ijs zodat het kan afkoelen.
Meng de ingrediënten in een shaker.
Haal het ijs uit het glas en giet de inhoud van de shaker in het glas.






Beoordeling
Euhm, volgens mij klopt er toch iets niet aan dit recept. Geen ijs in de shaker? Ik ben niet zo fan van lauwe drankjes, dus ik heb er wel ijs in gedaan. Ik vind dit niet zo'n succes. Persoonlijk ben ik grote fan van de Cosmopolitan, dus vind ik de Barcardi Cocktail maar wat slap.


Cheers peeps!
Next one up: Daisy de Santiago!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten