zondag 4 september 2011

Bobbi Brown komt naar België!



Afgelopen vrijdag werd ik door Tan-Dem PR verwacht op het persevent van Bobbi Brown. Natuurlijk kende ik Bobbi Brown al, maar de producten zelf heb ik wegens niet te verkrijgen in België nauwelijks getest. Gelukkig is er nog vriendin K. die met haar stash even goed zelf een Bobbi Brown-store kan beginnen. Dankzij haar keek ik enorm uit naar het event. Met goede reden zo bleek. Eduardo Ferreira (neen, niet de voetballer!), Bobbi Browns rechterhand, was aanwezig om ons een woordje uitleg te geven over de producten. Natuurlijk wist ik, beginnende blogger, weer niet hoe señor Ferreira er uit zag. Stom natuurlijk ook dat ik dat niet had opgezocht. In ieder geval, een tiental minuten voor het event begon, stond ik gezellig te keuvelen met een zongeblakerde, oudere man. Grapjes makend over starting the evening with a bang, want ja, vlak voor de deur van het persevent hadden mijn fotograaf van dienst en ik nog een klein accidentje gehad, besloot ik om me toch maar eens voor te stellen. Jup, Eduardo Ferreira was mijn gezellige gesprekspartner. Een über charmante man! 

De presentatie zelf werd op een interactieve manier aangepakt, meaning dat Eduardo van voor met een model zat en stap voor stap de make-up aanbracht, maar dat we per onderdeel vragen mochten stellen. Hij beantwoordde dan de vragen aan de hand van zijn model. Very fun! En very leerrijk. 



Volgens Eduardo is concealer "the secret to the universe". Als je de juiste concealer op de juiste manier aanbrengt, zou je zo de deur naar buiten kunnen gaan. Wat is dan de juiste concealer? En wat is de juiste manier? Een concealer gaat het best gepaard met een neutralizer in een pink of peach kleur. Dit is namelijk de contrasterende kleur met het blauw onder de ogen. Hierdoor worden donkere kringen geneutraliseerd. Dit breng je aan met een borstel, van de binnenste ooghoek naar de buitenste. Hierover breng je dan de concealer aan met de vingers in deppende bewegingen. Een gouden tip van Eduardo: gebruik nooit concealer op je ooglid, want concealer creaset. Als je vindt dat je oogleden wat extra kunnen gebruiken, breng dan poeder aan. 




De concealer moet, net als de foundation, een gele ondertoon hebben. Schrap roze ondertonen, on the inside we're all yellow! Een foundation met een roze ondertoon zal er nooit natuurlijk uitzien. Volgens Eduardo kan je niets ergers tegen een vrouw zeggen dan: "Honey, I looooove your foundation." Want volgens hem kan je dan even goed zeggen, schatje, ga naar huis en was jouw gezicht want je foundation trekt op niets! Een goede foundation is een foundation die je niet ziet. Je brengt dan ook het best je foundation aan van je neus naar de buitenkant van je gezicht want rond je neus heb je normaal gezien het meeste last van roodheid. 

Om de concealer te setten en dus af te werken, gebruik je poeder. Maar opgelet, volgens Eduardo is het niet nodig om heel jouw gezicht af te werken met poeder. Breng het enkel aan op gebieden die glimmen of waarvan je weet dat ze snel zullen gaan glimmen. Als je merkt dat het poeder jouw huidstint verandert, heb je een verkeerde kleur vast. Een andere gouden tip van Eduardo: breng het poeder niet aan met een grote poederborstel maar gebruik een blending brush voor een egaler effect. 




Eduardo bleek al snel een vat vol make-up-tips. De bedoeling van blush is om er gezond en jong uit te zien. Hierbij denk je, net als Eduardo, waarschijnlijk aan jonge kindjes met rozenrode wangetjes. Gebruik dus geen bruine of oranje blush, maar een mooie roze tint. Moest je ooit een kindje met oranje of bruine wangen tegenkomen, neem dan zeker contact op met Eduardo want zoals hij zei "I want to see that little freak". Om te weten welke tint roze jouw tint is, moet je even in je wangen knijpen. De kleur die je wangen dan krijgen is jouw tint. Trakteer jezelf vervolgens  op jouw grootste glimlach. Breng met een borstel de blush aan met naar beneden trekkende bewegingen, beginnend op het hoogste punt van je wang tot aan je oor. Als je graag bronzer gebruikt, breng je dit aan vóór de blush. Bronzer breng je altijd aan van boven naar onder, want zo vallen de zonnestralen. 


Voor het dagelijkse leven vindt Eduardo het niet nodig om te contouren en te shapen. Dat is enkel voor fotoshoots. Als je toch graag wat highlighter gebruikt, raadt hij de shimmerbricks aan.  Breng dit aan in het stukje tussen jouw uiterste ooghoek en haarlijn. 




Voor de basic-look volstaat lipbalm. Een gewone lippenbalsem voedt jouw lippen en brengt de natuurlijke kleur naar buiten. Je kan de basic-look afwerken met lippenstift maar zoals Bobbi Brown zelf zegt, als het mooi is, stop dan. 


Geen look is compleet zonder mascara. Eduardo legde uit dat mascara steeds zwart moet zijn, tenzij je een natural redhead bent. Dan gebruik je het best bruine mascara. Zwarte mascara omkadert het oog en geeft je een frissere blik. Om dezelfde reden raadt Eduardo donkere eyeliner aan. De beste kleur eyeliner is een eyeliner die een tint donkerder is dan de kleur van jouw ogen. De favoriete kleur van Eduardo is Caviar Ink, een kleur die volgens hem bij iedereen staat. De eyeliner breng je als volgt aan: maakt met de eyelinerborstel puntjes tussen de wimpers van jouw bovenste wimperlijn. Verbindt vervolgens deze puntjes. Door deze techniek te gebruiken, kan je er zeker van zijn dat er geen huid meer zichtbaar is tussen de wimpers. Als je niet tevreden bent van het lijntje, veeg dit dan uit met een smudgeborstel om een zachte, voor overdag geschikte smokey eye te krijgen. 


Een paar foto's van het eindresultaat:




in daglicht
Ik kan eerlijk zeggen dat dit event me warm gemaakt heeft voor Bobbi Brown. De aanwezige MUA's waren heel vriendelijk en toegankelijk. Ik kan nauwelijks wachten tot oktober wanneer de eerste Bobbi Brown store van België in Brussel (Auguste Ortsstraat, naast Cosmeticary) opent. Ik zal zeker paraat staan met een hella long wishlist. Een Eduardo Ferreira kloon staat er ook op, maar dat zal jammer genoeg verplaatst moeten worden naar mijn wishful thinking list.


Ik wil nog graag met jullie mijn favo-Eduardo-quote van de avond delen, namelijk over het gebruiken van make-up: "You're young, have fun! Please, have fun!"

2 opmerkingen: